Ar įmanoma valgyti sūrį su hipertenzija. Naudingi ir kenksmingi produktai hipertenzijai


Ar mėgstame valgyti sūriai?

ar įmanoma valgyti sūrį su hipertenzija

Daugelis atsakytų - ne. Tačiau skaičiai rodo ką kita. Pasaulio sveikatos organizacija rekomenduoja masažuos hipertenziją ne daugiau kaip 5 g druskos per dieną.

Tai mažiau nei 1 arbatinis šaukštelis. Į šį kiekį įeina visa druska, kurią suvalgome teik gamindami maistą namuose, tiek valgydami jau pagamintus maisto produktus.

Runkeliai, morkos ir kopūstai

Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto specialistai primena - didžiąją dalį suvartojamos druskos kai kurių šaltinių duomenimis iki 90 proc. Druska - vienas iš veiksnių, turintis įtakos padidėjusiam kraujospūdžiui ir širdies ir kraujagyslių sistemos ligų vystymuisi. Tarptautiniai strateginiai visuomenės sveikatos dokumentai teigia: gyventojų sveikatos labui būtina mažinti druskos suvartojimą. O kiek druskos yra mūsų vartojamuose produktuose?

Nacionalinis maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo institutas vykdo Druskos vartojimo mažinimo skatinimo projektą: nagrinėja informaciją apie gyventojų mitybos įpročius, analizuoja mokslinę literatūrą apie druskos poveikį sveikatai, tiria, kiek druskos yra dažniausiai vartojamuose maisto produktuose.

Vienas svarbiausių projekto tikslų - pateikti visuomenei, maisto pramonei ir specialistams objektyvią informaciją ir patarimus kaip būtų galima sumažinti druskos kiekį. Kiek druskos suvalgome?

Kaip maitintis sergant hipertonija? | hooters.lt

Lietuviai, kaip, beje, ir daugumas kitų europiečių, druskos suvartoja per daug. Respublikinio mitybos centro atliktų Lietuvos suaugusių gyventojų mitybos tyrimų duomenimis, m.

Skaitykite forume: Dalintis: Padidėjęs kraujospūdis — šių dienų rykštė. Šią diagnozę išgirsta vis jaunesni asmenys. Praėjusiame numeryje priminėme svarbiausius dalykus apie arterinę hipertenziją ir pasakojome, kodėl kraujospūdį būtina kontroliuoti. Šį kartą — apie pirmąją gydymo priemonę — gyvenimo būdo keitimą.

Lietuvos gyventojai vidutiniškai per parą suvartojo 8,75 g druskos. Vyrai druskos suvartojo daugiau nei moterys: atitinkamai 10,75 g ir 7 g druskos per parą.

Net 6,6 proc.

ar įmanoma valgyti sūrį su hipertenzija

Druska natris gali buti padidėjusio kraujospūdžio priežastimi Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis per didelis suvartojamos druskos kiekis gali būti padidėjusio kraujospūdžio priežastis. Druskos sudėtyje esantis natris kai jo suvartojama per daug sutrikdo organizmo skysčių pusiausvyrą, padidėja kraujo plazmos tūris, o tai sąlygoja kraujo spaudimo padidėjimą. Druska nėra vienintelis pirminę arterinę hipertenziją sukeliantis veiksnys.

Tam taip pat turi įtakos antsvoris, fizinio aktyvumo stoka, piktnaudžiavimas alkoholiu ir kt. Tačiau per didelis druskos kiekio suvartojimas yra būtent tas veiksnys, kurį kiekvienas galime nesunkiai kontroliuoti ir taip sumažinti tikimybę išsivystyti širdies ir kraujagyslių sistemos ligoms, kurių atsiradimui įtakos turi per didelio druskos kiekio suvartojimas. Širdies ir kraujagyslių sistemos ligos - didžiulė Lietuvos gyventojų sveikatos problema.

Čečėnijos sūrio pavidalo sūris; Graikų fetos sūris ir daugelis kitų. Pasak medicinos ekspertų ir mitybos specialistų, bet koks mažai riebalų sūrio kiekis, vartojamas pacientams, sergantiems pankreatitu, nekelia jokios žalos ir nepažeidžia kasos darbo. Ar galiu valgyti sūrį?

Kiek druskos yra maisto produktuose? Nacionalinis maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo institutas išanalizavo per pastaraisiais metais NMVRVI laboratorijose atliktų druskos kiekio nustatymo maisto ar įmanoma valgyti sūrį su hipertenzija tyrimų rezultatų. Paaiškėjo, kad lietuviai mėgsta ne tik sočiai, bet ir sūriai valgyti.

Taigi, kiek druskos yra dažniausiai mūsų vartojamuose produktuose, kuriuos įsigyjame maisto prekių parduotuvėse?

ar įmanoma valgyti sūrį su hipertenzija

Vidutiniškai g fermentinio sūrio yra apie 1,5 g druskos. Porcijoje 40 g fermentinio sūrio yra apie 0,6 g druskos. Didesnis druskos kiekis yra kietuose fermentiniuose sūriuose.

ar įmanoma valgyti sūrį su hipertenzija

Majonezas ir pomidorų padažai taip pat turi nemažai druskos: viename šaukšte majonezo yra apie 0,3 g druskos, pomidorų padažo - 0,5 g. Bulvių traškučiai yra ne tik riebalų kurių čia per 30 procentųbet ir tikrai reikšmingas druskos šaltinis. Porcijoje bulvių traškučių 25 g vidutiniškai yra 0,36 g druskos.

Ar mėgstame valgyti sūriai?

Deja, dažniausiai vienu kartu suvalgome jų ne vieną ar net ne dvi porcijas Suvalgius vidutinio dydžio bulvių traškučių pakelį g gauname beveik pusę paros druskos kiekio - apie 2,2 g.

Riekėje juodos duonos yra apie 0,3 g druskos. Kiek mažiau - baltoje duonoje ir batone: riekėje per 0,27 g druskos. Vienoje vidutinio dydžio virtoje dešrelėje yra apie 1,1 g druskos.

ar įmanoma valgyti sūrį su hipertenzija

Taigi - 2 dešrelės jau beveik pusė dienos normos, o pora dešrelių su pomidorų padažu ir pora riekelių juodos duonos - jau ir paros druskos norma. Ypač daug druskos yra ir rūkytuose mėsos gaminiuose - per 2,3 g druskos gramų. Labai sūrūs yrarauginti agurkai suvalgę vieną vidutinio dydžio raugintą agurką, gausite pusę dienos druskos normosir, be abejo - silkė, kurios g yra apie 3,6 g druskos.

ar įmanoma valgyti sūrį su hipertenzija

Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto specialistai pataria kaip sumažinti suvartojamos druskos kiekį: Nesūdykite jau pagamintų maisto produktų arba prieš sūdydami paragaukite ir įsitikinkite, kad druskos iš tiesų trūksta.

Pratinkitės prie mažiau sūrių maisto produktų - pradėjus mažiau sūdyti maistą, skonis greitai keičiasi ir netrukus jau neatrodys, kad trūksta druskos. Neužmirškite, kad didžiąją dalį druskos gauname su jau pagamintais maisto produktais.

Todėl rinkitės šviežius, o ne jau paruoštus vartojimui maisto produktus ir būsite tikri, kad ar įmanoma valgyti sūrį su hipertenzija metu nebuvo papildomai įdėta druskos. Skoniui pagerinti rinkitės kitus prieskonius, ne druską, tik prieš tai įsitikinkite, ar naudojamuose prieskoniuose nėra druskos.

Kardiolita - privati ligoninė ir poliklinika | KARDIOLITOS KLINIKOS

Prieš pirkdami maisto produktus, perskaitykite ant jų pakuočių esančią informaciją ir rinkitės tuos produktus, kurių sudėtyje mažiau druskos. Tiesa, šiandien druskos kiekio nurodymas dar nėra privalomas, todėl ne visų produktų etiketėse rasite šią informaciją. Stenkitės saikingai vartoti maisto produktus, kuriuose yra daug druskos, pvz.

Be to, kuo daugiau valgome, tuo daugiau ir druskos gauname. O ar visada mūsų organizmui reikia tiek daug maisto? Valgydami restorane ar kavinėje, nepamirškite paprašyti, kad į jums gaminamus patiekalus būtų dedama mažiau druskos. Kai galite, druskos nenaudokite gamindami patiekalus, įdėkite jos tiek, kiek jums atrodo, jog yra būtina, paragavę jau pagamintą patiekalą.

Jei vis dėl to dedate druską gamindami maistą, stenkitės tai daryti maisto gamybos pabaigoje: verdant ar kepant dalis maiste esančio vandens išgaruoja, todėl gamybos pabaigoje druskos koncentracija maiste būna šiek tiek didesnė ir geriau jaučiamas sūrumas, todėl druskos įdėsite mažiau.

Kardiologija Kraujo spaudimą galima reguliuoti ne tik vaistais Arterinis kraujo spaudimas per parą svyruoja — naktį nukrenta, dieną pakyla. Bet kartais jis pakyla ar nukrenta per daug. Dažniau kalbama apie padidėjusio kraujo spaudimo grėsmes ir gydymo būdus.

Ruošdami makaronus ar greito paruošimo košes, nenaudokite druskos, nes šiuose gaminiuose paprastai jos jau būna įdėta. Marinuodami mėsą naudokite mažiau druskos - tam puikiai tinka apelsinų, citrinų sultys ar šlakelis acto.

Patraukite druskinę toliau nuo valgomojo ar virtuvės stalo: bus mažiau pagundos maistą papildomai pasūdyti! Parengė Nacionalinis maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo institutas.

  • Kur su hipertenzijos galvos skausmu
  • Mitybos rekomendacijos sergantiesiems arterine hipertenzija spalio 13, AktualijosMūsų sveikataŠeimos sveikata Ką rekomenduojama valgyti, jei Jūsų kraujo spaudimas yra padidėjęs?