Geriausia žuvų širdies sveikata. Kaip išsirinkti ir vartoti žuvų taukus? Dėl vienos klaidos rizikuojate pakenkti kepenims


Žuvies produktai racione gali padėti sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką Bendrovės nuotr.

Gydytojas Morozovas: savo pacientams sakau, kad yra tik vienas papildas, kuris gali padėti pavasarį   99 Visi nuo seno žino žuvų taukų naudą kiekvieno sveikatai. Šis maisto papildas ypač aktualus šiuolaikiniam žmogui, kuriam ne visuomet pavyksta pasirūpinti visaverte mityba. Tačiau kaip išsirinkti iš tokios gausos, siūlomos vaistinėse?

Kasmet rugsėjo pabaigoje minima Pasaulinė širdies diena, skirta skatinti visuomenę gyventi sveikiau ir daugiau dėmesio skirti savo širdies būklei. Širdies ir kraujagyslių ligų statistikai Lietuvoje negerėjant, vis daugiau mokslinių tyrimų atskleidžia, jog riziką sumažinti galima į mitybos racioną įtraukiant tokius kasdienius produktus, kaip žuvis ir jūros gėrybės.

Kaip išsirinkti ir vartoti žuvų taukus? Vaistininko teigimu, širdies ir kraujagyslių ligoms itin daug įtakos turi mūsų gyvensena — ką valgome, ar sportuojame, ar pailsime ir ar turime žalingų įpročių. Tiek žalingi įpročiai, tokie kaip rūkymas, alkoholio vartojimas, tiek prasta mityba, mažas fizinis aktyvumas, stresas, įtampa ir nepakankamas poilsis skatina dažnesnes širdies ir kraujagyslių ligas. Pasaulinės sveikatos organizacijos duomenimis, galima išvengti net 80 proc. Širdies ir kraujagyslių ligos diagnozuojamos vis jaunesniems Pašnekovas pratęsia, kad pastaruoju metu pastebima tendencija — susidūrimas su širdies ir kraujagyslių ligomis vis ankstyvesniame amžiuje.

Specialistams nerimą kelia ne tik tai, jog situacija negerėja, bet ir tendencijos, kai sergančiųjų amžius jaunėja — širdis vis dažniau sustreikuoja mečiams ar dar jaunesniems žmonėms. Visgi tuo pat metu pripažįstama, kad net 80 proc.

nemokamos širdies medicinos sveikatos piktogramos

Sveikiausi europiečiai reguliariai vartoja žuvį Plačiai žinoma, jog didžiausi sveikos širdies ir kraujotakos sistemos priešai — riebus maistas su jame esančiu cholesteroliu bei fizinio aktyvumo stoka. Per didelis blogojo cholesterolio kiekis organizme neigiamai veikia širdies ir kraujotakos sistemą: pažeidžia kraujagyslių sieneles, sukelia uždegimą, didina spaudimą bei kraujo krešėjimą.

kaip kraujospūdis šokinėja su hipertenzija

Norint sumažinti blogojo cholesterolio, gydytojai pataria valgyti mažiau riebių pieno produktų, padažų, rečiau vartoti pridėtinį cukrų bei druską. Į racioną siūloma įtraukti форекс виды торговли vaisių ir daržovių, o raudoną mėsą bent tris kartus per savaitę keisti žuvimi ir jos produktais.

1 laipsnio ribojimo hipertenzija

Žuvyje esančios omega-3 riebalų rūgštys skatina širdį apsaugančio gerojo cholesterolio gamybą. Daugiausia jų aptinkama riebioje žuvyje: lašišoje, natūraliai augusioje menkėje, skumbrėje, silkėje. Remiantis Pasaulio sveikatos organizacijos atliktu tyrimu, kurio metu trylika metų stebėta tūkst.

Omega-3 riebalų rūgštys gerina širdies darbą

Europos gyventojų, triskart per savaitę vietoje mėsos renkantis žuvį, tikimybė susirgti išeminėmis širdies ligomis sumažėja 20 proc. Tuo tarpu žuvį valgant kasdien, miokardo infarkto rizika krinta perpus.

kurie bėgiodami išgydė hipertenziją

Geriausia žuvų širdies sveikata veltui daugiau kaip pusšimtį metų mokslininkai tyrinėja fenomeną, žinomą kaip Viduržemio jūros dieta. Žuvis bei jos produktai — neatskiriama jos dalis.

Paskaičiavo, kiek kainuoja apsisaugoti nuo širdies ir kraujagyslių ligų

Tokios dietos besilaikantys pietų europiečiai pasižymi ilgesne gyvenimo trukme, gerokai rečiau serga širdies bei kraujagyslių ligomis ir vėžiu, lyginant su kitų pasaulio šalių geriausia žuvų širdies sveikata. Mokslininkai tai, visų pirma, sieja su sveikaisiais riebalais ir juose esančiomis riebalų rūgštimis omega-3, kurios mažina trigliceridų kiekį kraujyje ir gerina kraujotaką.

Nors apie šias ligas girdime sąlyginai rečiau nei apie vėžį, kas metus nuo kardiovaskuliarinių ligų visame pasaulyje miršta apie 18 mln. Paskutinį rugsėjo sekmadienį minima Pasaulinė širdies diena yra puiki proga ne tik prisiminti sergančius, bet ir pradėti rūpintis savo sveikata bei laiku padėti savo širdžiai. Tam, kad rūpintis širdimi būtų paprasčiau, pateikiame penkis laiko patikrintus patarimus: Savo sveikata pradėkite rūpintis kuo anksčiau Nors pradėti rūpintis sveikata nebūna vėlu net senatvėje, gyvenimo būdas jaunystėje turi įtakos širdies ir kraujagyslių susirgimams vėlesniame amžiuje. Arterijos neužsikemša per vieną dieną, šis procesas dažnai vyksta daugelį metų, o blogėjančios savijautos galime ir nejausti. Be to, verta atkreipti dėmesį ir į faktą, kad pasaulyje daugėja antsvorio turinčių jaunuolių, o tai taip pat širdies, kraujagyslių ir diabeto rizikos veiksnys.

Būtent šių rūgščių turi žuvis ir riešutai, sudarantys didelę Viduržemio jūros dietos dalį. Iki šiol manyta, jog širdies ir kraujagyslių būklę iš esmės gerina tik šie žuvyje esantys polinesotieji riebalai.

  • Tinklinio hipertenzija
  • Medicinos mokslininkai tik aspiriną tyrinėjo dažniau.
  • Omega-3 riebalų rūgštys gerina širdies darbą Gruodžio 19d.
  • Tai, kas dažniausiai nutylima: 8 mažai žinomi žuvų taukų pašaliniai poveikiai

Vis dėlto naujausi tyrimai rodo, jog sklandų kraujotakos darbą užtikrina bendra žuvyje ir jūros gėrybėse esančių omega-3 ir vitaminų bei mineralų visuma. Lietuviai vis dažniau renkasi atvėsintą ir šaldytą žuvį Žuvis bei jūros gėrybės — neginčijamai ne tik širdžiai, bet ir visam organizmui naudingas produktas.

Specialistai rekomenduoja rinktis šviežią arba šaldytą žuvį be pridėtinių priedų, aliejų ar padažų.

  1.  Ничего не выйдет, - пробормотал .
  2. 5 patikrinti būdai apsaugoti savo širdį

Tokiu būdu išsaugomos vertingiausios produkto savybės, natūralus skonis, išvengiama virškinimą apsunkinančių medžiagų. Pavyzdžiui, prieš dvejus metus į Vokietijos rinką įvedus Bio gaminių liniją, jų pardavimai kasmet auga daugiau nei 15 proc.

Pasak jos, ne išimtis ir Lietuvos vartotojai.

  • Hipertenzija sausas kosulys
  • Что же, это очередной Попрыгунчик.
  • Новые инструкции не оставляли места сомнениям: необходимо во что бы то ни стало найти канадца.
  • Möller's širdžiai - hooters.lt

Greta nuo senų lietuvių mėgstamų sūdytos skumbrės, silkės, surimio ir kitų gaminių, vis dažniau valgome žuvį be papildomų priedų ir prieskonių. Vien pernai šaldytos ir atvėsintos žuvies pardavimai Lietuvoje išaugo 17 proc.

Tokie rezultatai, kartu su augančiu visuomenės dėmesiu fiziniam aktyvumui, sveikatos specialistus nuteikia optimistiškai ir gali tapti svarbiu postūmiu kovojant su mūsų šalį vis dar kamuojančiomis širdies ir kraujagyslių ligomis.