Širdies ir kraujagyslių sveikata apima širdies ir kraujotakos sistemos gerovę,


Optimizmas mažina širdies ligų riziką — hooters.lt

Tenio nuotr. Širdies ir kraujagyslių ligos bei cukrinis diabetas išlieka dažniausiai fiksuojamais susirgimais, o kartu ir pagrindinėmis mirtingumo priežastimis išsivysčiusiose pasaulio šalyse. Kaip su jais kovoti kasdien? Anot specialistės, susidūrę su stresine situacija mes įsitempiame — patiriame tiek fizinę, tiek ir psichologinę įtampą. Pabandykite įsivaizduoti uniformomis pasipuošusius karininkus kokios nors valstybinės šventės parade.

PRENUMERUOKITE IR SEKITE MUS

Jie stovi pasitempę, santūrūs, jų neblaško pašaliniai vaizdai ar garsai. O dabar pabandykite įsivaizduoti, kiek ilgai jie štai šitaip gali išstovėti?

širdies ir kraujagyslių sveikata apima širdies ir kraujotakos sistemos gerovę

Valandą, dvi, pusdienį? Netgi žymieji Londono Bekingemo rūmų sargybiniai po dviejų valandų budėjimo turi keturių valandų pertrauką poilsiui. Labai panašiai yra ir su mūsų patiriama įtampa stresinėse situacijose. Spalio mėn. Psichologės teigimu, kuo labiau organizmas yra nualintas, tuo didesnė tikimybė, jog gali sutrikti jo fiziniai ar psichologiniai mechanizmai. Kitaip tariant — tuo didesnė tikimybė susirgti.

Atitinkamai, kiekvienas besirūpinantis savo sveikata turėtų susikurti palankų darbo ir poilsio režimą.

širdies ir kraujagyslių sveikata apima širdies ir kraujotakos sistemos gerovę

Savo darbingumą įsivaizduokite kaip dėžę, kuri jums ilsintis pilnėja, o jums dirbant — tuštėja. Ar galite paimti iš dėžės daugiau, nei į ją įdėjote? Žinoma, kad ne! Bandydami iš tuščios dėžės paimti kažką, ko ten nėra, tiesiog suplėšysite pačią dėžę. Pagal šią taisyklę 24 parą sudarančias valandas rekomenduojama paskirstyti taip: 8 valandas miegui, 8 valandas darbui ir likusias 8 valandas — laisvalaikiui.

Lietuvos turizmo verslo dalyvių forumas “Lietuvos turizmas: žiedinio augimo inovacijos” 1 dalis

Ramoškienės teigimu, moksliniai tyrimai rodo, jog tinkamas darbo ir poilsio balansas gali reikšmingai prisidėti prie fizinės bei psichologinės sveikatos stiprinimo. Svarbu įsisąmoninti — streso neišvengsime Psichologė pažymi, jog nepaisant mūsų siekio gyventi širdies ir kraujagyslių sveikata apima širdies ir kraujotakos sistemos gerovę streso — tai yra nerealu. Anot B.

širdies ir kraujagyslių sveikata apima širdies ir kraujotakos sistemos gerovę

Ramoškienės, manoma, jog žemiausias streso lygis būdingas esant apatijos būsenoje, o tuo tarpu visiškas streso nebuvimas reikštų, jog žmogus yra miręs. Ilgainiui toks elgesys gali vesti visiško atsiribojimo link, kas, priešingai nei tikėtasi, streso lygį tik dar labiau pakels.

Mūsų santykį su artimoje aplinkoje esančiais streso šaltiniais specialistė iliustruoja pavyzdžiu. Kitaip sakant — darbą kelti aukščiau asmeninio gyvenimo.

Nėra jokio burto, galinčio hipertenzija vaikų mityboje šio žmogaus požiūrį pakeisti.

Tikėtina, jog toks jo požiūris išsivystė per eilę metų, priklausomai nuo daug įvairių jo gyvenime susiklosčiusių aplinkybių. Ir jis turi visišką teisę turėti tokį požiūrį, lygiai taip pat, kaip jūs turite absoliučią teisę tokiam žmogui nebedirbti. Kitaip sakant, jūs neturite galios kontroliuoti viršininko požiūrio į darbuotoją, bet turite galią rinktis kitą, darbuotoją labiau gerbiančią darbovietę.

Tiesa, rizikos veiksnių sąrašą specialistas papildo ir mitybos bei fizinio aktyvumo svarba. Tie žmonės, kurie serga diabetu, dažniau serga ir širdies bei kraujagyslių ligomis. Tiesa, jei kalbame apie sergamumą diabetu, jis skirstomas į du tipus.

Pirmasis tipas būdingas vaikams bei jauno amžiaus žmonėms ir kyla dėl endokrininių, paveldimų priežasčių. Gydytojo teigimu, siekiant užbėgti įvykiams už akių, labai svarbu ne tik pašalinti rizikos veiksnius iš kasdieninio gyvenimo, bet ir atlikti nuolatinę savo organizmo patikrą bei ligų prevenciją.

Cholesterolio simptomatika yra tarsi nebyli. Atitinkamai, žmogus nesikreipia į gydytoją, taip kasdien keldamas vis didesnę riziką sau. Užfiksavus normalią ribą viršijančius rodiklius, anot gydytojo, nereikėtų delsti ir imtis efektyvių cholesterolio mažinimo būdų: padidinti fizinį aktyvumą, pagerinti mitybą, subalansuoti dienos poilsio ir miego režimą.

Tiesa, šiems būdams nepadedant, širdies ir kraujagyslių ligas iššaukti galinčio cholesterolio kiekį sumažinti galima ir specialiais, gydytojų paskiriamais medikamentais. Jokio alkoholio Gydytojas pažymi, jog greta streso, prastos mitybos bei žemo fizinio aktyvumo svarbu išskirti ir nikotino bei alkoholinių gėrimų keliamą riziką širdies bei kraujagyslių ligų atsiradimui. Tai tiesa, tačiau svarbu suprasti, kad tai tampa ne mažesniu rizikos veiksniu ir širdies bei kraujagyslių susirgimams.

Rūkančio žmogaus kraujagyslės dažniausiai būna susiaurėjusios ir tai natūraliai pablogina kraujotaką. Tuo tarpu kalbėdamas apie alkoholį gydytojas pažymi, kad visuomenėje daug gajų ir klaidinančių mitų apie jo poveikį žmogaus kraujotakai.