Širdies sveikatos svarbą


vaistai į raumenis nuo hipertenzijos

Spausdinti Asociatyvi nuotr. Nuo ųjų kasmet rugsėjo ąją Pasaulinės širdies federacijos sprendimu minima Pasaulinė širdies diena. Tądien daugelio šalių gyventojai kviečiami labiau rūpintis savo sveikata, primenant, kad mirštamumo statistikoje širdies ir kraujagyslių ligos nulemia daugiau nei pusę visų mirčių. Pernai, Higienos instituto duomenimis, mūsų šalyje dėl kraujotakos sistemos ligų mirė 54,6 proc.

Širdies ligų prevencija – hooters.lt

Užpernai, metais, Lietuvoje registruotos 39 mirtys — nuo kraujotakos sistemos ligų mirė 21 pacientai. Veiksnių, didinančių sergamumo rodiklius, yra daug: tai — ir  triukšmas, ilgai trunkanti kaitra, ir kietosiomis dalelėmis užterštas oras, kuris jau šiuo metu pasaulyje nulemia kas penktą mirtį dėl širdies ir kraujagyslių ligų ŠKL.

Bet svarbiausias šių ligų rizikos veiksnys — padidėjusi cholesterolio koncentracija kraujyje. Deja, anot, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto ligoninės Kauno klinikų Kulautuvos reabilitacijos ligoninės širdies sveikatos svarbą, prof. Raimondo Kubiliaus, susiklostė keista situacija: kad ir kiek gydytojai kalbėtų apie cholesterolio žalą, tiek pacientai savaip tai interpretuoja.

Svarbiausia — invalidumo ir ankstyvų mirčių prevencija. Priemonių visuma, skirta apsaugoti pacientus nuo koronarinės širdies ligos pasireiškimų išaiškinant ir koreguojant provokuojančius rizikos veiksnius — tai pirminė koronarinės širdies ligos prevencija. Jau susirgusiems šia liga taikomos antrinės prevencijos priemonės, kurių tikslas — sustabdyti aterosklerozės procesą ir apsaugoti nuo ligos recidyvų.

Tačiau tyrimai rodo, kad Lietuvoje cholesterolio valdymas sergantiesiems ŠKL — pats blogiausiais lyginant su esamu kitose ES valstybėse. Jo metu pulsas padidėja iki proc. Naudingas ėjimas ristele, lengvas iki suprakaitavimo ėjimas, važiavimas dviračiu. Anksčiau vyravusią nuostatą, kad geriau bet koks fizinis aktyvumas nei jokio, keičiama į širdžiai paveikesnį kasdienį vidutinio—didesnio intensyvumo fizinį aktyvumą. Nemėgstantiems sportuoti  priverstinis judėjimas namų ūkyje taip pat naudingas širdžiai.

Atlikite širdies sveikatos testą

Labai svarbi ir mityba bei maitinimosi įpročiai. Prisiminkim iaisiais prof.

rytinė hipertenzijos gimnastika

Vlado Lašo susistemintas pagrindines tiesas: dienos racioną reikia suvartoti per 3—4 kartus, griežtai laikytis valgymo laiko, vakarieniauti ne vėliau kaip 2 valandos prieš gulant. Svarbu pakankamai valgyti vaisių, daržovių,  — taip organizmas pasipildo skysčiais bei būtinaisiais mikroelementais, mineralais.

Tarptautinė konferencija, skirta širdies nepakankamumo lygoms

Širdies ligas lemiančių rizikos veiksnių suskaičiuojama net 25, tad daliai žmonių sveikatos sutrikimų išvengti nepavyks. Tai neįmanoma pasiekti be vaistų, mažinančių cholesterolio koncentraciją.

Šių ligų naštą galima sumažinti žinant rizikos veiksnius, pakeitus gyvensenos įpročius. Kokios vyrauja tendencijos: ar daug žmonių supranta širdies ir kraujagyslių ligų profilaktikos svarbą? Deja, dauguma susirūpina tik susirgę širdies ar kraujagyslių liga.

Tačiau klinikinėje praktikoje stebimi ir tokie atvejai, kai žmogus neturi jokių rizikos veiksnių, išskyrus, kad jo organizme daugiau mankštos poveikis hipertenzijai blogojo cholesterolio, ir tai jau nulemta genetiškai. Tokiu atveju, patariama riboti riebaus maisto patekimą į organizmą, o jeigu ir širdies sveikatos svarbą nepadeda, — skiriama medikamentų.

"Raktas į sveiką širdį": nemokami užsiėmimai kauniečių sveikatai gerinti

Profesoriaus teigimu, reikėtų riboti sūraus, riebaus maisto vartojimą bei maisto gardinimą valgomąja druska. Daugiau valgyti lietuviškų vaisių ir daržovių, turinčių visų žmogui reikalingų vitaminų ir mineralinių medžiagų.

Patartina bent kelias dienas per savaitę pusryčiams rinktis grūdinių kultūrų patiekalus, mažo riebumo pieno produktus, o parduotuvėse susilaikyti nuo pusfabrikačių, greitosios kulinarijos ir konditerijos gaminių, pagamintų padažų, pagardų, kuriuose, pasak medikų, yra žmogaus organizmui nereikalingų druskų bei transriebalų. Todėl tiek gydytojai, tiek patys žmonės turi pasistengti, kad kuo anksčiau būtų pastebėti sveikatos sutrikimai.

Pasaulinę širdies dieną – svarbus priminimas labiau rūpintis sveikata

Naudinga visiems gyventojams, sulaukusiems 25 metų, žinoti savo pagrindinius širdies ir kraujagyslių sveikatos rodiklius  — arterinį kraujospūdį, cholesterolio koncentraciją, pageidautina, — ir išsamią lipidogramą, atspindinčią blogojo ir gerojo cholesterolio santykį, bei laikytis sveikos gyvensenos principų. Sulaukusiems 40 metų vyrams ir — ies moterims būtina kreiptis į šeimos gydytoją, kad būtų įvertinti ŠKL rizikos veiksniai ir galimas pavojus susirgti.

greitas svorio kritimas ir širdies sveikata

Ypač svarbu suprasti, kad rūkymas, įskaitant elektronines cigaretes, mažas fizinis aktyvumas, ilgas 6 —8 val.