Kaip bėgioti su hipertenzija, Hipertenzijos simptomai


Gegužės 17 d.

kaip bėgioti su hipertenzija

Pasaulinė hipertenzijos diena Parašyta gegužės 17 Kasmet gegužės 17 d. Ši diena skirta atkreipti visų žmonių dėmesį ir padidinti supratimą apie aukštą arterinį kraujo spaudimą bei jo grėsmingas pasekmes.

Kodėl plaukioti geriau nei bėgioti ar važiuoti dviračiu | hooters.lt

Arterinė hipertenzija — tai liga, pasireiškianti padidintu arteriniu kraujospūdžiu. Kraujospūdis — tai kraujo slėgis į kraujagyslės sienelę, ritmiškai augantis ir krentantis sulig kiekvienu širdies dūžiu.

Nerimą kelia faktas, jog nemaža dalis žmonių, pajutę pirmuosius šios ligos simptomus, nėra jų linkę sieti su padidėjusiu kraujospūdžiu arba yra įsitikinę, jog nemalonūs pojūčiai praeis savaime.

Deguonį nešantį kraują širdis turi išstumti tam tikru spaudimu tam, kad jis pasiektų vidaus organus ir grįžtų atgal. Jei tas spaudimas per didelis, pakenkiamos kraujagyslių sienelės, storėja širdies raumuo, atsiranda pokyčių inkstuose, smegenyse, akyse. Taip pat padidėja kraujagyslių plyšimo ir kraujo išsiliejimo pavojus.

Bėgiojimas: kam ir kada kenkia - DELFI Sveikata

Hipertenzija — kaip bėgioti su hipertenzija įvairių aplinkos ir genetinių veiksnių pasekmė ir šių veiksnių išraiška žmogaus organizme. Deja, liga nėra iki galo aiški ir dabar, jos priežastį nustatyti pasiseka toli gražu ne visada.

kaip bėgioti su hipertenzija

Hipertenzija būna dviejų rūšių — pirminė ir antrinė. Antrine hipertenzija vadinama tada, kai specialistai gali nustatyti tikslią ją sukėlusią priežastį: tai gali būti įgimtas kraujagyslių susiaurėjimas, įvairios endokrininės, inkstų ligos ir t.

Bėgimas

Žinant priežastį, liga gydoma gana sėkmingai. Deja, antrinė hipertenzija tesudaro apie 5—10 proc. Kitaip yra su kaip bėgioti su hipertenzija hipertenzija — kaip jau minėta, tai yra įvairių veiksnių poveikio pasekmė ir tikslių jos priežasčių nustatyti neįmanoma.

Kaip neturėti hipertenzijos arba kaip ją sustabdyti?

kaip bėgioti su hipertenzija

Pirmiausia reikia šalinti šią ligą sukeliančius rizikos veiksnius. Svarbu įvertinti paveldimumą.

Ką reikia žinoti pradedant sportuoti, kad nepakenktume savo širdžiai

Reguliuoti kūno svorį yra labai svarbu, nes turintieji antsvorio šešis kartus dažniau serga arterine hipertenzija nei esantys normalaus kūno sudėjimo. Rekomenduojama mažinti gyvulinių riebalų vartojimą, valgyti daugiau daržovių, vaisių, rupaus malimo grūdinių produktų, didinti fizinį aktyvumą.

kaip bėgioti su hipertenzija

Didinti fizinį aktyvumą. Patariama judėti kasdien arba beveik kasdien bent po 30 min.

kaip bėgioti su hipertenzija

Galima pasirinkti fizinio aktyvumo formą: pasivaikščioti, mankštintis, bėgioti ar važinėti dviračiu. Ir tai reiktų daryti ne tik pavasarį ar vasarą, o visą gyvenimą.

Tinkamai subalansuoti mitybą.

Kovoti su kraujospūdžio problemomis galima ne tik vaistais

Reikia kontroliuoti riebalų, ypač gyvulinių, vartojimą, nes juose gausu sočiųjų riebalų rūgščių. Juos galima keisti augaliniais aliejais. Taip pat reikia rečiau vartoti rafinuoto cukraus, saldžių gėrimų, saldumynų.

Gausus druskos vartojimas skatina hipertenzijos atsiradimą.

Susijusios ligos

Rekomenduojamas bendras druskos kiekis maiste, įskaitant gaunamą su rūkytais, sūdytais, konservuotais produktais bei duona, turi būti ne daugiau nei arbatinis šaukštelis 5 g. Venkite rūkyti ar vartoti alkoholį. Streso, kaip natūralaus gyvenimo reiškinio, neįmanoma visiškai išvengti, nes niekas negali apsaugoti žmogaus nuo jaudinančių įvykių, įtampos ir pavojų.

  • Tačiau fizinio aktyvumo treneriai susiduria su apmaudžiomis klaidomis, kurias daro sportuoti pradedantys žmonės.
  • Vaistai nuo hipertenzijos pavadinimų
  • Kodėl plaukioti geriau nei bėgioti ar važiuoti dviračiu - DELFI Gyvenimas

Atpalaiduojamieji pratimai galėtų kiek pagerinti gyvenimo kokybę, bet to neužtenka tikrosios hipertenzijos kontrolei.

Kretingos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras rugsėjo mėn.

kaip bėgioti su hipertenzija

Dalyvius konsultuos gydytojas-dietologas, šeimos gydytojas, psichologas ir visuomenės sveikatos stiprinimo specialistas. Dalyviai bus supažindinami su širdies ir kraujagyslių rizikos veiksniais, jų korekcijos ir prevencijos galimybėmis, sveikos mitybos reikšme, fizinio aktyvumo reikšme, streso įtaka.

Užsiregistruoti į programą galite per savo šeimos gydytoją, o detalesnė informaciją pasirodys netrukus: www.

Juk būtent jis yra pagrindinis infarktų ir insultų kurstytojas. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, dėl hipertenzijos kenčia daugiau nei milijardas pasaulio gyventojų, kasmet ji pražudo devynis milijonus žmonių. Veiksnių, lemiančių hipertenzijos išsivystymą, yra daugybė, ir pirmiausia — genetinis polinkis. Taip pat nesaikingas druskos vartojimas, priklausomybė nuo alkoholio, neaktyvus gyvenimo būdas, stresas, rūkymas arba antsvoris. Gali hipertenziją sukelti ir kai kurios ligos.