Maratonas ir hipertenzija, NAUJAUSI KOMENTARAI


maratonas ir hipertenzija

Didžgalvio nuotr. Autorius: Žmonės. Neveltui kasmet prie maratono ar pusmaratonio starto linijos stoja vis daugiau žmonių.

maratonas ir hipertenzija

Ruošiantis rugsėjo 8 d. Kokie procesai vyksta žmogaus organizme bėgimo metu? Bėgimas ir, apskritai, fizinis aktyvumas teikia teigiamą efektą tiek fizinei, tiek psichinei sveikatai.

Maratono paradoksas.

Reguliarus fizinis krūvis mažina širdies ir kraujagyslių ligų pavyzdžiui, tokių kaip arterinė hipertenzija — padidėjęs kraujospūdis, koronarinė širdies liga atsiradimo tikimybę, mažėja II tipo cukrinio diabeto susirgimo tikimybė, nes adekvatus fizinis krūvis gerina gliukozės reguliavimą organizme, mažėja nerimas, depresija. Bėgimas turi teigiamos įtakos žmogaus širdies ir kraujagyslių bei kvėpavimo sistemoms, gerėja hormoninė organizmo veikla bei metabolizmas.

Maratono paradoksas. Kylančios grėsmės ir rimtas pasiruošimas – hooters.lt

Kokiam žmogaus organui bėgimo metu tenka didžiausias krūvis? Širdies ir kraujagyslių sistemai, todėl ypač svarbu paminėti, kad fizinis krūvis turi būti individualus ir reguliarus. Kokie pavojai žmogaus organizmui gali kilti bėgant maratoną?

maratonas ir hipertenzija

Kaip prieš bėgant ilgą distanciją žmogus turi pasiruošti? Pavojai kyla dažniausiai tada, kai žmogus nusprendžia bėgti maratoną jam nepasiruošęs. Paruošti reikia ne tik raumenis ir sąnarius, bet ir širdies bei kraujagyslių, kvėpavimo sistemą. Taip pat labai svarbu paruošti ir psichinę būseną.

maratonas ir hipertenzija

Nepasiruošus, tačiau nusprendus bėgti maratoną, didelė tikimybė, jog žmogus patirs pasninkas širdies sveikatai. Jei žmogus nesportavo ir nusprendė ruoštis maratonui, rekomenduoju tai daryti su treneriais.

Šiuo metu yra labai daug įvairių programų, net ir nemokamų, kurių metu yra mokoma taisyklingos bėgimo technikos.

Svarbiausi patarimai pradedantiems bėgioti – „Danske Bank Vilniaus maratono“ gidas

Koks yra patogus bėgimo tempas? Patogus bėgimo tempas yra toks, kuriuo bėgdamas gali susikalbėti su šalia esančiu kolega. Maratonas ir hipertenzija tempą reikėtų jeigu jaučiate dusulį ar kitus sveikatos sutrikimus. Kaip patartumėte vartoti vandenį bėgimo metu? Pakankamai vandens reikia išgerti dar prieš bėgant maratoną.

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Kiek reikia išgerti vandens bėgimo maratonas ir hipertenzija yra labai individualu, daug kas priklauso nuo to, kokią distanciją bėgsite, kokios oro sąlygos, tempas, kaip stipriai prakaituojama. Jei bėgama trumpa distancija, atsigerti reikėtų prieš bėgimą, tačiau jei jaučiate didelį poreikį galima ir bėgimo metu, nedideliais kiekiais. Po bėgimo vandens praradimą atstatinėti reikėtų taip pat palaipsniui. Kaip bėgimo dieną turėtų atrodyti žmogaus mityba?

Rekomenduojama rinktis lengvai virškinamą ir neriebų maistą.

„Danske Bank Vilniaus maratono“ gidas

Su maistu yra svarbu gauti angliavandenių, pavyzdžiui, košės, vaisiai, makaronai, krakmolingos daržovės — tai yra pagrindinis energijos šaltinis bėgimo metu. Labai svarbu nepersivalgyti.

Rugsėjo 8 d. Panašūs straipsniai.