Nuotolio bėgimo širdies sveikata


Nepaisant kai kurių publikacijų autorių susirūpinimo, dėl galimo žalingo bėgimo poveikio kojų sąnariams ir širdžiai, nustatyta, kad bėgimas turi didelę naudą sveikatai. Bėgimas yra gera prevencinė priemonė nuo nutukimo ir gerina psichoemocinę būseną. Yra nemažai įrodymų, kad reguliarus, tinkamo intensyvumo ir trukmės bėgimas gali užkirsti kelią lėtinių ligų atsiradimui, įskaitant koronarinę širdies ligą, insultą, hipertenziją, diabetą, hipercholesterolemaniją, osteoporozę ir kitas ligas. Mokslininkas Lee su kolegomis nustatė, kad bėgimas yra stiprus veiksnys, kuris veikia organizmo morfofunkciją, dėl to mažėja susirgimų ir priešlaikinės mirties rizika. Šie pokyčiai yra susiję su fizinio krūvio kiekiu, reguliarumu ir intensyvumu.

Kelios savaitės iki bėgimo paprastai skiriamos bendrai fizinei formai palaikyti, daugiau ilsimasi, kaupiamos jėgos ir dėliojamos strategijos. Medikai pataria kaip pasirūpinti savo sveikata ir laiku identifikuoti galimas rizikas.

Užsiregistravau pusmaratoniui ar maratonui, bet dar nesitreniravau Ruošiantis maratonui, būtina treniruotis kelis mėnesius 3—4 kartus per savaitę, po 30—45 minutes.

Bėgimas: kodėl verta ir kaip pradėti bėgioti?

Optimalu — nubėgti 70 km per savaitę. Jei organizmas nėra pasiruošęs didesniems fiziniams krūviams, ilgo bėgimo metu gali trikti širdies ritmas, įvykti širdies, galvos smegenų kraujotakos sutrikimai, išsivystyti sausgyslių, raumenų pakitimai ir kt. Mažiau treniruoti entuziastingi asmenys gali pasirinkti trumpesnę  distanciją, įveikdami ją saugiai. Bėgdami lėčiau, jums komfortišku tempu, mėgausitės bėgimu, distanciją įveiksite sveiki, o finiše taip pat būsite apdovanoti išskirtiniu medaliu.

Kokį maistą rinktis prieš bėgimą? Likus iki varžybų 3val.

Ambicija bėgti ir nepakenkti sveikatai: kaip atrasti aukso viduriuką?

Vieną valandą iki bėgimo galima valgyti bananą, jogurtą bei išgerti dar vieną vandens ar izotoninio gėrimo stiklinę. Po varžybų taip pat nepamiršti pavalgyti.

drenuojanti hipertenzija vakaro hipertenzija

Parą laiko iki maratono, nerekomenduojama valgyti sunkiai virškinamo maisto rūkytų, keptų, riebių maisto produktųvartoti alkoholio. Turiu aukštą krojospūdį, bet vis vien planuoju bėgti. Ką turėčiau žinoti?

tinktūros nuo hipertenzijos mėnulio šviesoje fizinis aktyvumas su hipertenzijos pulsu

Padidintą kraujo spaudimą turintys asmenys yra didelėje rizikos grupėje intensyvaus krūvio metu patirti širdies ritmo sutrikimus, miokardo infarktą, galvos smegenų infarktą.

Privaloma gydytis, medikamentų fone atlikti krūvio mėginius ir tiksliai numatyti galimas sportavimo ribas. Be gydytojo kardiologo konsultacijos nerekomenduotina bėgti ilgų distancijų.

bėgimas ir širdies sveikata | hooters.lt

Kaip galiu išsiaiškinti, kad mano sveikatos būklė tinkama? Pradedantiems aktyviai sportuoti, išsiaiškinti sveikatos būklę, paruošti treniruočių ir poilsio planą gali padėti medikai.

šiaurinė hipertenzija efektyviausi liaudies vaistai nuo hipertenzijos

Norint saugiai bėgioti ilgas distancijas, reikia atlikti ir įvertinti šiuos tyrimus: Kraujo tyrimai: elektrolitai, gliukozė, hemoglobinas ir kt.

Stebint nuokrypius nuo normos, būtini pagilinti tyrimai, parodantys, kurių organų sistemų funkcija sutrikusi.

bėgimas ir širdies sveikata

Tik sveikas organizmas atlaiko ilgą bėgimą. Elektrokardiograma, padedanti diagnozuoti širdies ritmo, laidumo pakitimus, galinčius nulemti komplikacijas didelio fizinio krūvio metu.

Pulmokardinis mėginys spiroveloergometrija — esant atitinkamo streso lygiui, mažėja organizmo fiziologinių sistemų funkcinis pajėgumas.

Atliekant krūvio mėginį, kvėpuojant per srauto tūrio daviklį arba kaukę, galime išsiaiškinti, kas lemia pacientų jaučiamą dusulį širdies, plaučių ligos, antsvoris, svorio trūkumas ir kt.

Indikacijos kardiologijoje: koronarinės širdies ligos diagnostika, po miokardo infarkto, širdies ritmo sutrikimų, kraujo spaudimo kitimui krūvio metu išaiškinimui ir gydymo efektyvumo įvertinimui. Sporto medicinoje — tinkamų fizinių krūvių paskyrimas, treniruočių kokybės kontrolė, sportinių rezultatų siekimas.

  1. Bėgimas - sveikata | hooters.lt
  2. GYVENIMO BŪDAS - Sveikas Žmogus
  3. Nuo kokio amžiaus prasideda hipertenzija
  4. Bėgant per metus buvo atlikta tūkstančiai mokslinių ir sveikatos tyrimų.
  5. Pasitikrinkite: išskyrė 5 neįprastus simptomus, išduodančius širdies ligas   11 Populiarėjančių bėgimo maratonų, pėsčiųjų žygių iššūkiai: kokiais atvejais būtina pasitarti su gydytojais?
  6. Lengva hipertenzija akyse
  7. Mankšta širdyje naudinga sveikatai
  8. NAUDINGA ŽINOTI: bėgimas – viena iš prigimtinių žmogaus judėjimo erdvėje būdų - VDU Sporto centras

Reabilitacijoje — programų kūrimas, efektingumo įvertinimas. Darbo medicinoje — neįgalumo lygio nustatymui. Pulmonologijoje — bronchų, plaučių ligos.

Bėgimas šiandien ir kodėl verta bėgioti

Prieš operacijas. Vienas svarbiausių pulmokardinio mėginio rodiklių, atspindintis ištvermę — VO2max. Didėjant darbo intensyvumui, didėja ir deguonies vartojimas, o jo maksimalų pasisavinimą parodo būtent VO2max.

Skaitykite forume: Dalintis: Kaip pradėti bėgioti? Ką reikia žinoti apie save ir priemones, reikalingas aktyviam judėjimui?

Bėgimo metu ima svaigti galva Privalote sustoti. Nuotolio bėgimo širdies sveikata negerėjant — kreiptis į budinčius medikus. Laiku sustokite vandens stotelėse ir atsigaivinkite. Geriau trumpai nutraukti bėgimą, nei patirti dehidrataciją. Susižeidžiau: pargriuvau, nusibrozdinau ar nikstelėjau koją Reikia objektyviai įvertinti savijautą ir traumos dydį.

Bėgti sveika

Jus apžiūrėjęs medikas nuspręs, ar galite toliau saugiai dalyvauti maratone. Prireikė pagalbos, į ką bėgimo metu galiu kreiptis? Renginio dieną prie starto ir trasoje nuolat budės InMedica gydytojai, pasiruošę suteikti pirmąją pagalbą, o reikiant specializuoto gydymo, palydėti į ligoninę.

hipertenzija ir akių angiopatija hipertenzijos ligos veiksniai

Kiekvienam maratono dalyviui, svarbu antroje bėgimo numerio pusėje užrašyti nuotolio bėgimo širdies sveikata asmeninius duomenis, kad reikiamu atveju medikai galėtų kuo greičiau bėgiką identifikuoti ir susisiekti su artimaisiais. Prieš hipertenzija skaidrėse rimtai apsvarstykite ir įvertinkite savo jėgas.

Ilgesnių nuotolių distancijos reikalauja specialus pasiruošimo, kitaip rizikuojate savo sveikata.

Anksčiau bėgikai baigdavo bėgioti sulaukę 40 metų ir jausdavosi nusivylę, kad negali varžytis dėl prizinių vietų, o dabar daugelis ir toliau bėgioja varžydamiesi su savo bendraamžiais. Taip susiformavo veteranų varžybų fenomenas. Bėgimą populiarino ir didėjantis susirūpinimas visuomenės sveikata: daugėjant nutukimo, diabeto atvejų ir su gyvenimo būdu susijusių  ligų, sportas pradėtas vertinti kaip šių problemų sprendimo dalis.