Sveika mityba širdies sveikatai


Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių ligomis.

Pakoreguota mityba — lengviausias būdas sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką Shutterstock Lietuvoje kasmet nuo širdies ir kraujagyslių ligų miršta apie 23 tūkst. Šias ligas sukeliantys veiksniai daugumai gerai žinomi, tačiau, kaip rodo statistika, ignoruojami — mirtingumas pastaraisiais metais nemažėja.

Refliuksas - liga? Skrandžio skausmas pavalgius, Rėmuo, Skrandžio rūgštingumas - Eimantas Venckus

Širdies ir kraujagyslių ligų priežastys Pagrindiniai širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksniai, kaip sako gydytojai, yra visiems puikiai žinomi, netgi banalūs: reikėtų išskirti rūkymą, padidėjusį kraujospūdį ir cholesterolio koncentraciją kraujyje, blogus mitybos įpročius ir nepakankamą fizinį aktyvumą. Nemažą įtaką šių ligų vystymuisi turi antsvoris, nutukimas, cukrinis diabetas, stresas ir piktnaudžiavimas alkoholiniais gėrimais. Pasaulio sveikatos organizacijos ekspertai apskaičiavo, kad vidutinis arterinio kraujo spaudimo, cholesterolio koncentracijos kraujyje sumažinimas, metimas rūkyti gali daugiau negu dvigubai sumažinti sergamumą širdies ir kraujagyslių ligomis.

Sveikos mitybos ypatumai | hooters.lt

Tačiau tikriausiai sutiksite, kad sveika ir subalansuota mityba — pats paprasčiausias ir greičiausias būdas pasiekti trokštamų rezultatų. Blogi mitybos įpročiai lemia ir svorio augimą, ir didėjančią cholosterolio koncentraciją kraujyje. Ne kiekvienas žalingų įpročių turintis rūkantis, vartojantis alkoholį žmogus gali greitai ir be vargo jų atsikratyti, o prisiversti sportuoti, jeigu nepasižymite stipria valia, taip pat nėra lengva.

Pradėti sveika mityba širdies sveikatai sveikiau — daug paprasčiau, tačiau tai — tik pirmasis žingsnelis sveikesnio gyvenimo būdo link. Nuo ko pradėti? Valgykite reguliariai. Suaugusiesiems geriausia valgyti tris kartus per dieną, pridedant porą užkandžių tarp pagrindinių valgymų.

Geriausi maisto produktai sergant širdies ir kraujagyslių ligomis.

Pertraukos tarp pagrindinių valgymų neturėtų būti ilgos, nes tai gali paskatinti persivalgymą. Stebėkite save — po valgio turėtumėte pasijusti sotūs, tačiau per daug neapsunkę. Palikite lėkštėje vietos daržovėms, nepamirškite vaisių.

Kaskart pietaudami ir vakarieniaudami įsidėkite daržovių bulvės nėra draudžiamos, tačiau piktnaudžiauti jomis nederėtų — tuo labiau, kad alternatyvų tikrai netrūksta.

Širdis ir tinkama mityba

Vaisiuose ir daržovėse esantys antioksidantai stabdo aterosklerozės vystymąsi, skaidulinės medžiagos jų gausu rupioje duonoje, kepiniuose su sėlenomis skatina žarnyno veiklą, pektinai suriša cholesterolio sveika mityba širdies sveikatai tulžies rūgštis. Neatsisakykite riebalų. Riebalai sudaro svarbią mitybos dalį ir yra būtini organizmui — jie suteikia energijos, padeda pasisavinti vitaminus A, D, E ir K.

žmonėms hipertenzija yra dominuojanti protrūkio hipertenzija

Tačiau riebalai neturėtų sudaryti daugiau nei 20—30 proc. Rinkitės kuo įvairesnį maistą. Į savo kasdienį racioną reikėtų įtraukti produktus iš skirtingų maistinių grupių: grūdines kultūras, daržoves ir vaisius, pieno muzika sveikatai nuo hipertenzijos, daug baltymų turintį maistą mėsą, žuvį, kiaušinius ar ankštines kultūras bei sveikatai naudingus riebalus.

pirmojo laipsnio hipertenzijos rizika 1 širdies ir hipertenzijos liaudies gynimo priemonėms

Maistą dažniau troškinkite ir virkite, o ne kepkite. Venkite cukraus. Daug cukraus turinys produktai nepasižymi maistine verte, tačiau turi daug tuščių kalorijų, didina nutukimo, metabolinių sutrikimų ir dantų ėduonies riziką.

reabilitacija dėl 2 hipertenzijos stadijos galite ilgai gyventi su hipertenzija

Nesiblaškykite, sutelkite dėmesį tik į maistą. Suvartojamo maisto ir jo kiekio stebėjimui bei ramiam valgymui ypač trukdo įvairūs pašaliniai dirgikliai: nuolat įjungtas televizorius, kompiuteris, telefonas, skaitiniai ir t. Keiskite mitybą po truputį.

Prof. R.Stukas: širdį saugančių maistinių medžiagų lietuvio lėkštėje trūksta

Nereikia persitempti, prievartauti savęs ir valgyti tam tikrą produktą vien todėl, kad tai — sveika. Teikite pirmenybę natūralumui. Mažiausiai apdoroti produktai — daržovės, vaisiai, kruopos, riešutai, sėklos, žuvis, mėsa ar kiaušiniai — bus naudingesni sveikatai negu smarkiai apdoroti tokie kaip dešrelės, rafinuotų miltų bei cukraus gaminiai ir pan.

Tinkami ir netinkami produktai žmonėms, norintiems sureguliuoti bendrą cholesterolio kiekį kraujyje Rekomenduojami produktai: Žuvies taukai, šaltųjų jūrų žuvys pvz. Nerekomenduojami produktai: Riebi mėsa kiauliena, žąsiena, antiena ; Gyvulinės kilmės riebalai taukai, sviestas, grietinė, grietinėlė, riebus jogurtas ; Riebios, rūkytos mėsos gaminiai dešros, kumpiai, dešrelės ir t.

Vien mitybos įpročių keitimo nepakanka Cholesterolio kiekio padidėjimo hipercholesterolemijos gydymas apima rizikos veiksnių šalinimą mitybos korekcijas, žalingų įpročių atsisakymą, fizinio aktyvumo didinimą, gretutinių ligų gydymąo jeigu tai nepadeda — skiriamos medikamentinės priemonės: statinai slopina cholesterolio sintezę organizmefibratai aktyvina riebalų skilimątulžies rūgšties surišikliai skatina jų pasišalinimą su išmatomisnikotino rūgštis reguliuoja riebalų apykaitą.

Tiems, kas netoleruoja statinų, galima rinktis augalinės kilmės preparatus su monakolinu K pavyzdžiui, MOCARD — jo sudėtyje esantis monakolinas K padeda palaikyti normalią cholesterolio koncentraciją kraujyje, gudobelės lapų ir žiedų ekstraktas — normalią kraujotaką, sukatžolės žolės ekstraktas — širdies veiklą ir kraujotakos sistemą, vitaminas B1 — širdies veiklą.

Įrodyta, kad monakolinas K mažina cholesterolio kiekį lygiai taip pat, kaip ir sintetiniai statinai. Partnerių turinys.